piątek, 24 lipca 2015

Jak przekonać dzieci do jedzenia cukinii?

Za każdym razem gdy proponowałam dzieciom moje ulubione warzywo- cukinię spotykałam się ze zdecydowanym "nie". Tym razem zabrałam dzieciaki do naszego ogródka by sami wycięli cukinię i wyrwali marchewy, które hodowaliśmy od wiosny. Na obiad zaproponowałam więc placki ziemniaczane z cukinią i o dziwo nie protestowali. Powiem więcej- zjedli ze smakiem prosząc o dokładki. Rewelacja! I tak realizuję wyzwanie  #zdrowewakacje zaproponowane przez Marlenę (makoweczki.pl) :-)




Tym razem nie będzie to typowy przepis a raczej inspiracja do poeksperymentowania z ilością składników, bo w zależności od ilości ziemniaków, cukinii i stopnia odsączenia należy dodać inną ilość mąki. Nie bój się- to proste!

Nasze składniki:
-1 całkiem spora cukinia
- kilka ziemniaków
- 3 marchewki
-1 jajo 
- mąka kukurydziana i pszenna- użyłam w propocji znacznie więcej kukurydzianej, spróbuję następnym razem 100%
-sól i pieprz do smaku
-olej do smażenia (tak wiem,że smażone niezdrowe, ale nie popadajmy w skrajności), mój był rzepakowy, podobno lepszy jest np. kokosowy (nie próbowałam jeszcze, a Ty?)





Ziemniaki, marchewkę i cukinię scieramy na małych oczkach tarki, za mnie zrobił to robot na szczęście,  umieszczamy na kilkanaście minut w durszlaku i solimy, co chwilkę mieszając by nadmiar płynu spływał do miski (za pierwszym razem uzbierałam ok300ml!). Do miski wrzucamy wszystkie składniki a mąki dodajemy tylko tyle by uzyskać konsystencję umożliwiającą uformowanie na patelni placuszków. Smażymy z obu stron. Po odsączeniu na ręczniku papierowym podałam z placuszki z jogurtem, naszą natką i pomidorkami koktajlowymi, ale na koniec dzieciaki zjedli też słodkie sztuki z cukrem :-) Smacznego!


















2 komentarze:

  1. Uwielbiamy cukinię! Te placuszki musza być pyszne. Zapraszam do siebie po przepis na leczo, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leczo też robimy, zaraz poczytam u Ciebie. Pozdrawiam również!

      Usuń